ΑΡΘΡΑ - ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ
30/10/2024
'Εκθεση πεπραγμένων του αιρετού Θοδωρή Κατσωνόπουλου όπως κατατέθηκαν στο 21ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ
20/10/2024
Σχετικά με τις επερχόμενες εκλογές των ΥΣ και την κατασυκοφάντηση των ΣΥΝΕΚ σχετικά με το ΔΣ της ΟΛΜΕ
20/10/2024
Μόνιμοι εκπαιδευτικοί Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
(Αριθμητικά δεδομένα κατά κλάδο/ειδικότητα – Πόσοι θα αποχωρήσουν αυτοδίκαια στις 30/06/2025)
17/10/2024
Σχετικά με την εγκύκλιο μεταθέσεων εκπαιδευτικών 2024
08/10/2024
Σχετικά με τη Β΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών/τριών 07/10/2024- Πίνακες - Στατιστικά
23/09/2024
Για τη Β' φάση πρόσληψης αναπληρωτών
Με την υπ.αριθμ. 108465/Ε1/23-9-2024,η αρμόδια Διεύθυνση Διορισμών - Προσλήψεων Εκπαιδευτικού Προσωπικού ζητάει από τις ΔΔΕ να καταχωρίσουν τα κενά τους στο ΟΠΣΥΔ από σήμερα ως και την Τετάρτη 25/9. Εν συνεχεία οι ΠΔΕ οφείλουν να καταχωρίσουν τα κενά στο σύστημα στις 26/9. ΠΡΕΠΕΙ Να γίνει σωστή αποτύπωση των κενών με βάση τις πραγματικές ανάγκες και ΟΧΙ τη λογική του Υπουργείου για εξορθολογισμό αριθμού τμημάτων διότι οι πόροι είναι περιορισμένοι και για να πετύχει καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα.
Να αποτυπωθούν τα κενά ΟΧΙ με βάση τα τμήματα των 27,28,29 παιδιών, με βάση δηλ τη δημοσιονομική προσέγγιση του υπουργείου αλλά με βάση το παιδαγωγικά ορθό για 20 μαθητές/τμήμα στη γενική που είναι η θέση του κλάδου. Να καλυφθεί το σύνολο των κενών των σχολείων.Για όλους τους κλάδους/ειδικότητες.Όλοι οι μαθητές, επιτέλους, να έχουν τον καθηγητή τους. Να καλυφθούν τα εκπαιδευτικά κενά χωρίς να χρειάζεται να γίνει αναγκαστική μετακίνηση ούτε μαθητών ούτε εκπαιδευτικών.
Όλοι οι εκπαιδευτικοί να τοποθετηθούν στα σχολεία τους και να σταματήσει η ταλαιπωρία τους με νέες τοποθετήσεις, μετακινήσεις, επανατοποθετήσεις. Αφού θέλει το Υπουργείο να τηρείται το γράμμα του νόμου, γιατί στοιβάζει 27+ παιδιά σε αίθουσες που δεν πληρούν τους όρους καταλληλότητας; Αλήθεια, πόσες αίθουσες πληρούν την προϋπόθεση των 2τμ/μαθητή ;Δυστυχώς, ΜΝΑΕ και Μαθητεία στα ΕΠΑΛ δεν συμπεριλαμβάνονται στη φάση αυτή. Ένα ακόμα στοιχείο που αποδεικνύει ολοκάθαρα την απαξίωση της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης, την απαξίωση ενός επιτυχημένου θεσμού και την εκδικητική στάση της κυβέρνησης απέναντι σε κατά γενική ομολογία επιτυχημένα προγράμματα.
22/09/2024
Ουσιαστική οικονομική αναβάθμιση όλων των εκπαιδευτικών ΤΩΡΑ!!
22/09/2024
"Από το βήμα του Αιρετού", συνομιλώντας με την κα Λαύρα Αργυροπούλου, για ζητήματα που απασχολούν την εκπαιδευτική κοινότητα. Αναφερθήκαμε στο ξεκίνημα της νέας σχολικής χρονιάς, στα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε, στα ανοιχτά μέτωπα με το Υπουργείο, όπως και στη συνάντηση με την πολιτική ηγεσία στις 17/09. Ευχαριστώ πολύ τον συνάδελφο Zisis Tzikalios για την πρόσκληση και τη φιλοξενία στο κανάλι "Εκπαιδευτικών Ενδιαφέροντα", όπως και τη συναδέλφισσα Λαύρα Αργυροπούλου για τη συνέντευξη.
18/09/2024
Έρχεται απαγόρευση κινητικότητας των εκπαιδευτικών μέσω ΕΣΚ!
Στο άρθρο 55 του σχεδίου νόμου του ΥΠ.ΕΣ. με τίτλο «Ρυθμίσεις για τους χερσαίους συνοριακούς σταθμούς, την ενίσχυση των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης και λοιπές διατάξεις"."Υπάλληλοι και εκπαιδευτικοί που υπάγονταν στις διατάξεις του ν. 4440/2016, όπως ίσχυαν μέχρι την αντικατάστασή τους με τις διατάξεις του παρόντος, και είναι αποσπασμένοι δυνάμει των διατάξεων του ν. 4440/2016, επιστρέφουν αυτοδικαίως στην Υπηρεσία τους με την λήξη της απόσπασης χωρίς να δύναται αυτή να παραταθεί ή να ανανεωθεί"."Εκπαιδευτικοί που έχουν αποδεσμευτεί από τα εκπαιδευτικά τους καθήκοντα χωρίς να έχουν μονιμοποιηθεί και έχουν μεταταχθεί μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας σε θέσεις πολιτικών διοικητικών υπαλλήλων, διανύουν εκ νέου δόκιμη περίοδο σύμφωνα με τις διατάξεις που εφαρμόζονται για τη μονιμοποίηση υπαλλήλων του φορέα υποδοχής""Εκπαιδευτικοί που εμπίπτουν στην παρ. 5, εφόσον το επιθυμούν, δύνανται με δήλωσή τους που υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας δύο (2) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού να δηλώσουν εάν επιθυμούν να επιστρέψουν στην οργανική τους θέση, εφόσον υπάρχει, άλλως σε συνιστώμενη προσωποπαγή θέση, ως εκπαιδευτικοί. Η άρση της μετάταξης και η επαναφορά στην οργανική τους θέση πραγματοποιούνται με κοινή απόφαση των αρμοδίων οργάνων του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού και του φορέα, όπου είχαν μεταταχθεί. Ο χρόνος που διανύθηκε στον φορέα μετάταξης αποτελεί χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας για κάθε συνέπεια συμπεριλαμβανομένης της βαθμολογικής και μισθολογικής τους κατάταξης και εξέλιξης".
17/09/2024
Συνάντηση της ΟΛΜΕ με την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας (Τρίτη 17/09)
16/09/2024
Προσλήψεις στο Ψηφιακό Φροντιστήριο Αιφνιδιασμός – Αδιαφάνεια - Αδικία
Την Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου το Υπουργείο ανακοίνωσε 40 προσλήψεις για το «Ψηφιακό Φροντιστήριο» (Υπ. αριθμ. 104845/Ε1/15-09-2024 Απόφαση) Με τροποποίηση της τελευταίας στιγμής των όρων συμμετοχής στη διαδικασία!Σύμφωνα με την υπ. αριθμ. 104837/Δ7/14-9-2024 Απόφαση του Γενικού Γραμματέα «Για λόγους υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος επιβάλλεται η καθ' υπέρβαση σε σχέση με την πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος πρόσληψη εκπαιδευτικών στις συγκεκριμένες ειδικότητες λόγω της φύσης, της βαρύτητας και των ιδιαζουσών συνθηκών τους, ώστε να εξασφαλιστεί η έγκαιρη και αδιάλειπτη λειτουργία της σύγχρονης και ασύγχρονης εκπαίδευσης του ψηφιακού φροντιστηρίου σε συνδυασμό με την ανελαστική και υποχρεωτική έναρξη των μαθημάτων του ψηφιακού φροντιστηρίου στις 17 Σεπτεμβρίου 2024».
Να θυμίσω ότι η προθεσμία υποβολής αιτήσεων για το ψηφιακό φροντιστήριο ήταν 16 - 21/08/2024. Στην πρόσκληση, υπ. αριθμ. 92829/Δ7/13.08.2024, ορίζονταν τα προσόντα για τις προσλήψεις αναπληρωτών/τριών, όπως ότι «οι υποψήφιοι πρέπει να διαθέτουν πενταετή (5) διδακτική υπηρεσία, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο εδάφιο α΄ της παρ. 4 του άρθ. 26Α του ν. 4368/2016 (Α΄ 21)» και ότι «οι υποψήφιοι εκπαιδευτικοί δύνανται να καλούνται σε συνέντευξη, δια ζώσης ή εξ αποστάσεως», διαδικασία όμως που ουδέποτε διεξήχθη, σύμφωνα με μαρτυρίες των ενδιαφερομένων. Σε νομοσχέδιο του Υπουργείου Δικαιοσύνης «Παρεμβάσεις στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας…» κατατέθηκε/ψηφίστηκε τροπολογία, κάνοντας δεκτή και την «πενταετή διδακτική εμπειρία», επιτρέποντας προϋπηρεσία και σε Φροντιστήρια (άρθρο 118, Ν. 5134/2024). Οι προσλήψεις έγιναν με βάση την τροπολογία.Συμφωνώ απόλυτα με τον συνάδελφο Μάριο Μαγιολαδίτη Marios Magioladitis (διαχειριστή της ομάδας στο fb «Εκπαιδευτικοί Βθμιας (ΓΕΝΙΚΗΣ & ΤΕΧΝΙΚΗΣ Εκπαίδευσης)», ότι η αλλαγή των όρων συμμετοχής για το Ψηφιακό Φροντιστήριο μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής είναι μια αρνητική εξέλιξη για τους εξής λόγους:Η αιφνιδιαστική τροποποίηση των όρων δημιουργεί αίσθηση αδιαφάνειας, καθώς οι υποψήφιοι συμμετείχαν με συγκεκριμένους όρους και κριτήρια.Οι υποψήφιοι που υπέβαλαν αιτήσεις με βάση τους αρχικούς όρους είναι αδικημένοι, καθώς άλλοι υποψήφιοι που δεν πληρούσαν τα αρχικά κριτήρια απέκτησαν τη δυνατότητα συμμετοχής με την τροπολογία.Επίσης παραθέτω σχετικό Δελτίο Τύπου της Πανελλήνιας Ένωσης Αναπληρωτών Δευτεροβάθμιας (Π.Ε.Α.Δ.) ΠΕΑΔ - ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ, το οποίο επίσης με βρίσκει σύμφωνο και προσυπογράφω. «Θέμα: Ψηφιακό φροντιστήριο: Προβληματισμοί σχετικά με τη διαδικασία προσλήψεων αναπληρωτών
Η διαδικασία επιλογής των εκπαιδευτικών για το ψηφιακό φροντιστήριο, έχει προβληματίσει μεγάλο μέρος της εκπαιδευτικής κοινότητας και έχουμε λάβει πληθώρα καταγγελιών και παραπόνων, καθώς:α) Η τροποποίηση της πρόσκλησης και η προσθήκη της δυνατότητας συμμετοχής όσων είχαν προϋπηρεσία από φροντιστήριο έγινε μεταγενέστερα, αφού είχε λήξει η προθεσμία υποβολής των αιτήσεων, με αποτέλεσμα πολλοί συνάδελφοι που διέθεταν την απαραίτητη προϋπηρεσία να μην μπορούν να κάνουν αίτηση εκ νέου.β) Δεν αναρτήθηκε ποτέ πίνακας κατάταξης υποψηφίων, καθώς και η αναλυτική μοριοδότησή τους, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει διαφάνεια και καθολική αποδοχή των προσλήψεων, όπως συμβαίνει με τις υπόλοιπες αποφάσεις προσλήψεων των αναπληρωτών.Ως Π.Ε.Α.Δ., ζητάμε την άμεση αποκατάσταση της αδικίας, ανάκληση της απόφασης προσλήψεων αναπληρωτών στο ψηφιακό φροντιστήριο και έκδοση νέας πρόσκλησης για το ψηφιακό φροντιστήριο».
Είναι ανεπίτρεπτο να αλλάζουν οι προϋποθέσεις μετά τη λήξη της προθεσμίας για την υποβολή των αιτήσεων για το Ψηφιακό Φροντιστήριο. Είναι ανεπίτρεπτο γενικότερα να διανοίγονται παραθυράκια, να καταπατούνται οι αρχές της νομιμότητας, της ισονομίας και της διαφάνειας. Ως αιρετός στο ΚΥΣΔΕ, προσπαθώ γενικότερα να αναδεικνύω και να δίνω μάχες για το κλείσιμο των λογής «παραθύρων». Μακριά από πελατειακές λογικές, εκδουλεύσεις και συνδιαχείριση με τη διοίκηση.
13/09/2024
Aναφορές στον Συνήγορο του Πολίτη για τις συγχωνεύσεις τμημάτων και τη μη έγκριση ολιγομελών
Όλες και όλοι (εκπαιδευτικοί, μαθητές/τριες, γονείς,), ατομικά ή και συλλογικά, μπορείτε - κατά τη γνώμη μου επιβάλλεται - να κάνετε αναφορές στον Συνήγορο του Πολίτη για τις συγχωνεύσεις τμημάτων και τη μη έγκριση ολιγομελών, όπως και για τα κενά εκπαιδευτικών που πρέπει να καλυφθούν άμεσα. Να υπερασπιστούμε με κάθε μέσο τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών/τριών μας. Να αγωνιστούμε με κάθε μέσο κατά του "εξορθολογισμού" του αριθμού τμημάτων, αλλά και κατά του "εξορθολογισμού" του εκπαιδευτικού προσωπικού.Κεντρική σελίδα https://www.synigoros.gr/elΕπιλογή στο πάνω μέρος της σελίδας:Θέλω να υποβάλλω αναφορά
Και παρακάτω το ομόφωνο ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Αιγάλεω.
ΘΕΜΑ: Ψήφισμα κατά των συγχωνεύσεων τμημάτων
Στο 1ο θέμα της ημερήσιας διάταξης, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. θέτει υπόψη του Σώματος το κατατεθειμένο από την Εκπαιδευτική κοινότητα σχέδιο ψηφίσματος κατά των συγχωνεύσεων τμημάτων.
Στη συνέχεια, ο Πρόεδρος καλεί τα μέλη του Δ.Σ. να αποφασίσουν σχετικά.Το Δημοτικό Συμβούλιο, αφού άκουσε την εισήγηση, μελέτησε το ψήφισμα και έλαβε υπόψη τις σχετικές διατάξεις, μετά από διαλογική συζήτηση, ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΟΜΟΦΩΝΑ Εγκρίνει το κάτωθι ψήφισμα: «Το Υπουργείο Παιδείας προχώρησε σε «εξορθολογισμό» του αριθμού των τμημάτων για να επιτευχθούν καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα, όπως δήλωσε ο Υπουργός κ. Πιερρακάκης. Το Δημοτικό Συμβούλιο είναι κάθετα αντίθετο με τις αντιπαιδαγωγικές και αντιεκπαιδευτικές αποφάσεις του Υπουργείου Παιδείας που οδηγούν στην επιβάρυνση της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Το Δημοτικό συμβούλιο απαιτεί από το Υ.ΠΑΙ.Θ.Α., την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής και τη Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ ́ Αθήνας να ακυρωθούν όλες οι συμπτύξεις και συγχωνεύσεις τμημάτων που αφορούν σε σχολεία του Δήμου μας και να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα που έχουν τη σύμφωνη γνώμη των εκπαιδευτικών και των γονέων. Τέλος, καλούμε το Υπουργείο να μεριμνήσει για την κάλυψη όλων των λειτουργικών αναγκών, των κτιριακών υποδομών και των κενών θέσεων σε εκπαιδευτικό προσωπικό»
13/09/2024
Οι μάσκες έπεσαν!
Ο Υπουργός δήλωσε ότι προχωρούν σε εξοικονόμηση του αριθμού τμημάτων για να επιτευχθούν καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα! Η Περιφερειακή Διεύθυνση ζητάει με έγγραφο της από τις ΔΔΕ στοιχεία για το προσωπικό που εξοικονομήθηκε (σε αριθμό και ώρες)!
Έχω αντιπρόταση για εξορθολογισμό και εξοικονόμηση. Αντί του αριθμού των τμημάτων, ας ξεκινήσουν στην κυβέρνηση με τον εξορθολογισμό του αριθμού των μελών τους (οι 62 δεν είναι και λίγοι συγκριτικά με άλλες χώρες), των μετακλητών υπαλλήλων κλπ. Αρχές Αυγούστου τέθηκε σε εφαρμογή το σχέδιο του Υπουργείου για εξορθολογισμό και εξοικονόμηση. Σχέδιο που εκτελέστηκε πιστά από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Ακόμα και με προφορικές εντολές -πιέσεις σε κάθε επίπεδο της διοικητικής ιεραρχίας, κυρίως όμως προς τους/τις Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, στις αρχές Αυγούστου !!!
Ασκούμε πιέσεις σε κάθε επίπεδο προκειμένου να ακυρωθούν όλες οι συμπτύξεις και συγχωνεύσεις τμημάτων και να εγκριθούν όλα τα ολιγομελή τμήματα. Να καλυφθούν άμεσα όλα τα κενά σε εκπαιδευτικό προσωπικό. Ζητάμε ως αιρετοί, σε συνεργασία με τις ΕΛΜΕ, από όλους τους Δήμους να λάβουν σχετικές αποφάσεις για τα παραπάνω.
05/09/2024
Κανένας σεβασμός στα μορφωτικά δικαιώματα των και στην αγωνία των γονιών!
04/09/2024
ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΗ ΣΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΜΕ ΜΑΤ ΚΑΙ ΧΗΜΙΚΑ ΝΤΡΟΠΗ!
Για τις συγχωνεύσεις, καταργήσεις τμημάτων, κατευθύνσεων, τομέων και ειδικοτήτων
Είμαστε στο Υπουργείο, πολλοί και αποφασισμένοι γιατί μας πνίγει το δίκιο. Κανένας σεβασμός στα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών, κανένας σεβασμός στην αγωνία των γονέων, κανένας σεβασμός στα εργασιακά δικαιώματα των εκπαιδευτικών! Η όλη ιστορία είναι γνωστή και την καταγγείλαμε από την πρώτη στιγμή, δηλ από τις 9 Αυγούστου (στα σχόλια), όταν όλη η διοικητική ιεραρχία του Υπουργείου Παιδείας αποφάσιζε το πετσόκομμα των τμημάτων των σχολείων. Οι εντολές δόθηκαν και οι αποφάσεις ελήφθησαν στις αρχές Αυγούστου, πιέζοντας τους Διευθυντές να βάλουν με την υπογραφή τους ταφόπλακα στα δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών.
Η χρονιά ξεκίνησε, η προθεσμία εγγραφών λήγει, εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές, αναστατωμένοι με τις παράλογες αποφάσεις του Υπουργείου και το "επιτελικό" μπάχαλο συνεχίζεται! Η πολιτική ηγεσία οφείλει ΣΗΜΕΡΑ να πάρει πίσω τις αντιεκπαιδευτικές - αντιπαιδαγωγικές αποφάσεις.
02/09/2024Σχετικά με την τρέχουσα εκπαιδευτική επικαιρότητα
1. Μήνυμα προς νεοδιοριζόμενους/ες,
2. Α΄ φάση πρόσληψης αναπληρωτών/τριών,
3. Συγχωνεύσεις τμημάτων,
4. Μονιμοποιήσεις,
5. Πράξη μονιμοποίησης και υπηρεσιακές μεταβολές
01/09/2024
Σχετικά με τις αποσπάσεις/μεταθέσεις των εκπαιδευτικών
30/08/2024
Ανασυγκρότηση Κεντρικού Υπηρεσιακού Συμβουλίου Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Κ.Υ.Σ.Δ.Ε.) - Θητεία μέχρι 31/12/2024
Τακτικό μέλος: Κατσωνόπουλος Θοδωρής
Αναπληρωματικό μέλος: Κόκλας Χαράλαμπος
εκλεγμένοι με το ψηφοδέλτιο των ΣΥΝ.Ε.Κ.
Μαζί με τον Charalampos Koklas συνεχίζουμε δυναμικά, πλάι στην ΟΛΜΕ, τις ΕΛΜΕ, τον κάθε συνάδελφο και την κάθε συναδέλφισσα, να πρωτοστατούμε στους συλλογικούς αγώνες και να υπερασπιζόμαστε τα δικαιώματα όλων των εκπαιδευτικών. Μόνη μας δέσμευση οι θέσεις και οι διεκδικήσεις του κλάδου, μακριά από πελατειακές λογικές, εκδουλεύσεις και συνδιαχείριση με τη διοίκηση.Συνεχίζουμε δυναμικά να είμαστε η φωνή, τα μάτια και τα αυτιά όλων των συναδέλφων/ισσών, να διασφαλίζουμε τη διαφάνεια στη λειτουργία του Συμβουλίου και τον έλεγχο της διοίκησης για τυχόν λάθη και παραλείψεις. Η προάσπιση των εργασιακών συμφερόντων των εκπαιδευτικών με Δικαιοσύνη, Αμεροληψία, και Διαφάνεια, δεν είναι χάρη ή ευνοϊκή εξυπηρέτηση, αλλά απαράγραπτο εργασιακό δικαίωμα!
28/08/2024
Πράξη μονιμοποίησης και υπηρεσιακές μεταβολές
Αναφέρομαι σε ένα ζήτημα που όσον αφορά τις αποσπάσεις, μεταθέσεις, μετατάξεις σε κλάδο της ΔΕ είναι ξεκάθαρο, αν και καλλιεργήθηκε/καλλιεργείται τεχνηέντως μια αμφιβολία στους/στις νεοδιοριζόμενους/ες κυρίως συναδέλφους/ισσές μας για το αν δικαιούνται/δικαιούνταν να κάνουν αίτηση απόσπασης, μετάθεσης, μετάταξης σε κλάδο της ΔΕ, όμως αναφορικά με τις μετατάξεις μέσω ΕΣΚ τα πράγματα δεν ήταν και δεν είναι τόσο ξεκάθαρα.Ας δούμε τι ισχύει σχετικά με τη δυνατότητα ή μη ολοκλήρωσης μετάταξης εκπαιδευτικών, των οποίων δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία μονιμοποίησης.Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 4 του Ν. 4440/2016, όπως ισχύουν: «2. Προϋποθέσεις για τη συμμετοχή των υπαλλήλων στο ΕΣΚ είναι: α) Η συμπλήρωση διετίας από τον διορισμό ή, εφόσον ο διορισμός έγινε με μοριοδότηση λόγω εντοπιότητας, η συμπλήρωση του προβλεπόμενου χρόνου παραμονής. … .».Σύμφωνα με τη γραμματική διατύπωση της διάταξης περί προϋποθέσεων («συμπλήρωση διετίας από τον διορισμό»), δεν προβλέπεται ως απαιτούμενη προϋπόθεση η μονιμοποίηση του υπαλλήλου, την οποία, όπου απαιτείται, ο νομοθέτης την προβλέπει ρητώς (ενδεικτικά αναφέρεται η παρ. 1 του άρ. 98 του Υπαλληλικού Κώδικα, Ν. 3528/2007, όπως ισχύει, σύμφωνα με την οποία «1. Οι υπάλληλοι, που έχουν πριν από τον διορισμό τους χρόνο πραγματικής δημόσιας υπηρεσίας, εντάσσονται μετά τη μονιμοποίησή τους μέχρι και τον αμέσως προηγούμενο του καταληκτικού βαθμό, με συνυπολογισμό πλεονάζοντος χρόνου στον βαθμό αυτό, ύστερα από ουσιαστική κρίση του Υπηρεσιακού Συμβουλίου. Η ένταξη ανατρέχει στον χρόνο κρίσης του οικείου Υπηρεσιακού Συμβουλίου».Σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 3 του Ν. 4440/2026 (ΦΕΚ 78 Α΄): «… Οι εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δύναται να μεταταγούν ή να αποσπαστούν σε φορείς της παραγράφου 1 μόνο μέσω του ΕΣΚ, τηρουμένων των ισχυουσών διατάξεων για την αποδέσμευσή τους από την άσκηση εκπαιδευτικών καθηκόντων».Η μη μονιμοποίηση δεν αποτέλεσε και δεν αποτελεί τυπικό κώλυμα για καμία υπηρεσιακή μεταβολή, απόσπαση, μετάθεση, μετάταξη. Σύμφωνα με τα ως άνω αναγραφόμενα δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να αποτελεί κώλυμα και για την μετάταξη εκπαιδευτικών μέσω του Ενιαίου Συστήματος Κινητικότητας.Το συγκεκριμένο ζήτημα (μετατάξεις εκπαιδευτικών μέσω ΕΣΚ) το έθεσα στην πολιτική ηγεσία του ΥΠΑΙΘΑ κατά τη τελευταία συνάντηση της ΟΛΜΕ στο Υπουργείο στα μέσα Ιουλίου, το έθιξα επίσης κατά την ομιλία μου στο 21ο Συνέδριο της ΟΛΜΕ και φυσικά υπάρχουν γραπτές αναφορές.
21/08/2024
ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΝΕΟΔΙΟΡΙΖΟΜΕΝΩΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΩΝ (28/08 - 04/09) ΜΕ ΔΥΟ ΜΕΤΡΑ ΚΑΙ ΔΥΟ ΣΤΑΘΜΑ ΤΟΥΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΖΕΙ ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ
Υποβολή αιτήσεων απόσπασης νεοδιοριζόμενων εκπαιδευτικών από 28 Αυγούστου έως και 4 Σεπτεμβρίου μέσω ΟΠΣΥΔ (υπ. αριθμ. 94121/Ε2/21-08-2024 εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ).Αφορά νεοδιοριζόμενους/ες εκπαιδευτικούς που ανήκουν στις ειδικές κατηγορίες μετάθεσης(παρ. 1 του άρθρου 13 του π.δ. 50/1996 (Α' 45) ή του άρθρου 8 του π.δ. 56/2001 (Α' 47), αντίστοιχα, καθώς και όσοι έχουν, οι ίδιοι ή οι σύζυγοί τους, ποσοστό αναπηρίας 75% και άνω ανεξαρτήτως παθήσεως ή έχουν τέκνα με αναπηρία 67% και άνω, ανεξαρτήτως παθήσεως).
Με την προσθήκη εδαφίου με το άρθρο 17 του ν. 5128/2024 (118Α΄), ο χρόνος που διανύεται στη θέση απόσπασης υπολογίζεται για τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης.Στην παρούσα εγκύκλιο αναφέρεται ότι οι ευνοϊκές διατάξεις του νόμου αφορούν "μόνο τους εκπαιδευτικούς που διορίζονται μετά τη δημοσίευση του νόμου, ήτοι μετά τις 30/07/2024 και όσους εκπαιδευτικούς διανύουν το δεύτερο έτος διορισμού τους κατά το διδακτικό έτος 2024-2025"
Οι εκπαιδευτικοί κλάδου ΠΕ79.01 (πρώην ΠΕ16.02) που διορίστηκαν σε Μουσικά Σχολεία, δύνανται να υποβάλουν αίτηση απόσπασης μόνο για άλλο Μουσικό Σχολείο και μόνο εφόσον εντάσσονται στις κατ' εξαίρεση περιπτώσεις και αποσπώνται σε υπάρχοντα λειτουργικά κενά κατόπιν συγκρίσεως των προσόντων τους με τα αντίστοιχα των συνυποψηφίων τους και εφόσον υπερτερούν αυτών.Δικαίωμα υποβολής αίτησης απόσπασης έχουν και μόνιμοι εκπαιδευτικοί λόγω συνυπηρέτησης με τους νεοδιόριστους συζύγους/συμβιούντες τους.
Το Υπουργείο αντιμετωπίζει με δύο μέτρα και δύο σταθμά τους νεοδιοριζόμενους εκπαιδευτικούς. Όταν επρόκειτο/πρόκειται για τη μονιμοποίηση των νεοδιοριζόμενων το Υπουργείο κράτησε/κρατάει σε ομηρία τους εκπαιδευτικούς 3 και 4 χρόνια, ενώ όφειλε να τους μονιμοποιήσει στη διετία. Όταν πρόκειται όμως, όπως με την παρούσα εγκύκλιο, να εφαρμόσει τις ευνοϊκές διατάξεις του νόμου για τις ειδικές κατηγορίες, τους εξαιρεί. Το Υπουργείο οφείλει άμεσα να ρυθμίσει το θέμα και να ισχύσει η αναδρομικότητα.
09/08/2024
ΣΕ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘΑ ΓΙΑ ΝΕΑ ΜΕΙΩΣΗ ΤΜΗΜΑΤΩΝ ΣΤΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το σχέδιο του Υπουργείου για "εξορθολογισμό" και εξοικονόμηση εκτελείται πιστά από τις Περιφερειακές Διευθύνσεις και Διευθύνσεις Εκπαίδευσης. Ακόμα και με προφορικές εντολές -πιέσεις σε κάθε επίπεδο της διοικητικής ιεραρχίας, κυρίως όμως προς τους/τις Διευθυντές/ντριες των σχολικών μονάδων, ζητήθηκε η δήλωση κενών - πλεονασμάτων χωρίς να υπολογίζονται οι παραπεμπόμενοι/ες μαθητές/τριες, αλλά και αυτοί/ες που πρόκειται να εγγραφούν τον Σεπτέμβριο..Επίσης, δεν έχουν εγκριθεί όλα τα ολιγομελή τμήματα των ΣΜΕΑΕ.
Οι εφαρμοζόμενες πολιτικές θα έχουν αρνητικές συνέπειες για τη σχολική κοινότητα. Πρόκειται για πολιτικές, αντιεκπαιδευτικές και αντιπαιδαγωγικές, που βάλλουν κύρια κατά των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών/τριών μας, αλλά και κατά των εργασιακών δικαιωμάτων των συναδέλφων/ισσών μας.
Πρώτον, θα έχουμε απώλεια πολλών τμημάτων (ήδη στη Γ΄Αθήνας οι απώλειες ανέρχονται στα 40+ τμήματα).
Δεύτερον, θα ξεκινήσει η χρονιά με κενά, μέρος των οποίων θα καλυφθεί με τη Β΄Φάση αναπληρωτών, ένα μήνα σχεδόν μετά την έναρξη του σχολικού έτους.
Τρίτον, είναι δεδομένη η υπερφόρτωση τμημάτων και σε κάποιες περιπτώσεις θα γίνεται χρήση της διάταξης του +10% με απόφαση ΔΔΕ (μέγιστος αριθμός μαθητών/τριών/τμήμα).
Τέταρτον, καθώς δεν θα έχουν υπολογιστεί και δηλωθεί σωστά τα τμήματα που θα λειτουργήσουν και τα πραγματικά λειτουργικά κενά για την Α΄φάση πρόσληψης αναπληρωτών/τριών, θα υπάρξουν επιπτώσεις και στους μόνιμους εκπαιδευτικούς (λειτουργικές υπεραριθμίες), στις προσλήψεις συναδέλφων/ισσών αναπληρωτών/τριών Α΄ και Β΄φάσης και στους/στις μαθητές/τριες που θα αναγκαστούν να μετακινηθούν σε όμορο σχολείο ή ακόμα και σε σχολείο άλλου Δήμου.
Στις περιπτώσεις της μη έγκρισης των ολιγομελών τμημάτων των ΣΜΕΑΕ της ΔΕ, οι μαθητές και οι γονείς τους βρίσκονται ήδη μπροστά σε αδιέξοδο. Είτε θα αναγκαστούν να αλλάξουν ειδικότητα είτε θα υποχρεωθούν σε μετακίνηση σε άλλη σχολική μονάδα από αυτή που ξεκίνησαν τη φοίτησή τους και πολύ μακριά από τον τόπο κατοικίας τους.Θεωρώ ότι οι συνάδελφοι/ισσές μας εκπαιδευτικοί που κατέχουν θέσεις ευθύνης πρέπει τουλάχιστον να ενημερώσουν τους ιεραρχικά ανωτέρους τους στη διοίκηση με τελικό αποδέκτη την πολιτική ηγεσία, για τις αρνητικές συνέπειες των παραπάνω εφαρμοζόμενων πολιτικών για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Τι κι αν διανύουμε το πρώτο δεκαπενθήμερο του Αυγούστου, απαιτείται να είμαστε σε αγωνιστική επαγρύπνηση. Απαιτείται η κινητοποίηση όλων μας, της ΟΛΜΕ, των ΕΛΜΕ, των αιρετών μας, αλλά και των συλλογικοτήτων των γονέων.